A Daimler iránt érdeklődő kínai befektetőről szóló értesülések kaptak szárnyra tőzsdei körökben - írja a WirtschaftsBlatt pénzügyi hírportál. A híresztelések táptalajául a kínai People's Daily Online hírportálon megjelent írás szolgált, amely szerint a China Investment Corporation (CIC) kínai állami befektetési alap 4-10 százalékos részesedést kíván vásárolni a stuttgarti konszernben. A Daimler részvénye hétfőn emiatt az egyébként gyenge árfolyamkörnyezetben 2,4 százalékkal, kilenc hónapja a legmagasabb jegyzésre erősödött.
A Reuters hírügynökségnek azonban egy "jól értesült forrás" alaptalannak nevezte a hírt. A CIC hírügynökségi megkeresésre elzárkózott az értesülés kommentálásától. Hasonlóképpen járt el a Daimler szóvivője is.
Decemberben, karácsony előtt a Daimler befektetői toborzó körutat tartott Kínában és Dieter Zetsche vezérigazgató is arról beszélt egy december végén adott lapinterjúban, hogy vállalata tárt karokkal vár hosszú távon elkötelezett befektetőket. A Daimler "kínai befektetőket is szeretettel vár" - fogalmazott.
A Daimler legnagyobb részvényese az abu-dzabi Aabar állami befektetési alap kiszállása után Kuwait 7,6 százalékos pakettel. Az Aabar a 2009-es pénzügyi válság idején kétmilliárd euróért vásárolt kilenc százalékos részesedést a Daimlerben, amit tavaly ősszel értékesített rosszul sikerült derivátum-befektetések miatt veszteséggel.
Puszta találgatás?
A párizsi kormány az Opel megvásárlására kívánja rávenni a PSA Peugeot Citroën autóipari konszernt - írja hírügynökségi értesülések szerint a francia Le Monde napilap kedden megjelenő száma. A Francois Hollande miniszterelnök környezetéből és pénzügyminisztériumi illetékesektől származó információkra hivatkozó Le Monde-cikk szerint a francia kormány az Opel megvásárlásával szeretne a Volkswagent Európában ellensúlyozni képes autóipari csoportot létrehozni. Az értesülések szerint a francia kormány attól tart, hogy a Volkswagen árháborúval tervezi "eltakarítani az útból" francia konkurensét.
Az Opel szóvivője a francia AFP hírügynökség megkeresésére "puszta találgatásnak" minősítette az értesülést.
A PSA és az Opel egyesülésének ötlete már több alkalommal felmerült találgatások és híresztelések formájában azóta, amióta az Opel anyavállalata, a General Motors (GM) stratégiai együttműködésre lépett a francia konszernnel, és 7 százalékos részesedést vásárolt benne. Azóta a GM és a PSA már három járműtípus közös fejlesztéséről és egy közös beszerzési társaság alapításáról kötött megállapodást. A GM médiajelentések szerint a francia konszern pénzügyi nehézségei miatt nem szorgalmazza az Opel és a PSA fúzióját.
Pierre Moscovici francia pénzügyminiszter vasárnap este az AFP hírügynökséggel, a France Inter hírcsatornával és a Le Monde lappal folytatott beszélgetésben a PSA szanálására tett intézkedések felsorolása után a PSA-Opel-fúziót firtató kérdésre kijelentette: "valószínűleg még sok mindent meg kell tennünk". Részletekbe azonban nem bocsátkozott.