A Bundeskartellamt szerint a három autógyár 2004 és 2013 között megegyezett egymással az acélrúdbeszerzések árában. Az autógyárak elismerték a tényállást és elfogadták az eljárás lezárását bírság kivetésével - írta az MTI.
Az autógyárak ellen három és fél évvel ezelőtt indult vizsgálat számos acélipari vállalat ellen folytatott kartelleljárás keretében, amit a bonni versenyhivatal tavaly zárt le 205 millió eurós bírság kivetésével.
Kapcsolódó
Az autógyártásban használt szerkezeti acél ára három tényezőből áll össze: az alapárból, az ötvözeti szorzóból és a korróziós szorzóból. Az ötvözeti szorzó alapján az acéltermékek különböző minőségi osztályba sorolódnak, a korróziós szorzót pedig a termék gyártásához felhasznált hulladékacél aránya alapján kalkulálják. Az autógyárak a versenyhivatal közleménye szerint a két szorzó kalkulálásában állapodtak meg, az alapárban nem.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Itt a vége: brutálisan megdrágul a meleg lakás ezeknél a fogyasztóknál

Drámai választ adott az MNB elnöke az elszálló forint árfolyamra

Elhallgatták, hogy milyen rákkeltő anyag került az ivóvízbe

Teljesen átvariálják a lakossági állampapírokat, új PMÁP és FixMÁP is érkezik
Koldusbotra juthat a világ egyik legjobb egyeteme
Hadiállapot hosszabbítása jön választás helyett

Minőségi, tradicionális családi pékség, generációk óta (x)

Ekkora a baj? A jegybank és az iparkamara közösen mentené a magyar vállalkozásokat

Hihetetlen: végre azonosíthatták Mátyás király csontvázát
