Nyugat-Európa leginkább elavult vasúti infrastruktúrája Németországban található – kénytelen volt ezt elismerni a Süddeutsche Zeitungnak a Deutsche Bahn leányvállalata, a DB Infrago egyik felügyelőbizottsági tagja, aki név nélkül nyilatkozott a lapnak. A forrásuk szerint a vasúttal kapcsolatos problémák jóval súlyosabbak, mint azt az utasok gondolnák. A helyzet odáig fajult, hogy a vasúti menetrend tartása felett már szinte nincs kontrollja az állami vasúttársaságnak.
A lap megkereste a Deutsche Bahn 100 százalékos leányvállalataként működő, a vasúti infrastruktúráért felelős DB InfraGO vezérigazgatóját is. Philipp Nagl sem kertelt, egyetért azzal, hogy nagy a lemaradás a nyugat-európai országokhoz képest: a németországi jelzőrendszer például a legrégebbi. Jelenleg annyit tudtak csupán érni, hogy a hálózat további elöregedését megállították.
A menetrenddel azonban még évekig lesznek problémák. A távolsági járatok pontossága mindössze 63 százalékos volt az első félévben, a helyzet sokat romlott viszonylag rövid idő alatt, egy év alatt 7 százalékpontot.
Vagyis átlagosan minden harmadik vonat késik, és nem ritkák az egészen durva késések, akár a 100 perc feletti csúszások.
A nagy kérdés most az, hogy a jelenleg párhuzamosan zajló 41 felújítási projekt mire lesz elég, ezek a beruházások 2031-ben fejeződnek be. Addig a vasúti menetrend tartása aligha garantálható, vagyis az utazóknak felesleges ahhoz igazodniuk, sokkal jobban járnak a lap szerint, ha becslés alapján terveznek. Philipp Nagl szerint a teljes hálózat (nem csak sínek, de vasúti átkelők, sorompók, jelzőlámpák) rendbetétele 10 évig tart, de egy-két év múlva már lehet érezni némi javulást.