A felmérés alapján a 2024-es évben a Netflix reklámbevételei várhatóan több mint 50 százalékkal nőnek meg (mintegy 1 milliárd dollár), mivel az áremelések és a jelszómegosztások visszaszorítása több nézőt vonzzanak be.
Ez közel 9 millió előfizetőt jelenthet, valamint azt, hogy a reklámkampányuk sikeres, hiszen a feliratkozások egyharmadát ennek köszönhetik.
A Disney+ reklámokból származó bevételei várhatóan 16,1 százalékkal (mintegy 912 millió dollárra) nőnek 2024-re, annak ellenére, hogy az idei évet 100 millió dollárral több bevétellel zárja, mint riválisa – írja a Reuters.
Ross Benes, az Insider Intelligence elemzője szerint a Netflix sikere annak is köszönhető, hogy picivel magasabb áron tudta eladni hirdetéseit, mint a konkurencia.
„Mivel a nézők általában több időt töltenek naponta a Netflixen, a streaming platform reklámbevételei jelentősen növekedni fognak. A Disney most jobban küzd, mert az előbbin befutott kasszasikereket korábban ők sugározták” - mondta Benes.
A Disney azonban a jelentés szerint hamarosan csökkentheti a lemaradást a hirdetési szintjének növekvő elfogadásával, valamint a Disney+ és a Hulu egyetlen alkalmazásba történő egyesítésével.
A reklámmentes verzióért ugyanakkor jelentős összegeket kérhet el mindkét platform, bár ez a legtöbb előfizetőt még mindig nem hozza lázba.
A Netflix amerikai előfizetőinek körülbelül 5 százaléka használja ezt az előfizetési modellt, míg ez a szám a Disney+ esetében jóval magasabb, 17 százalék.
Jövőre azonban utóbbi esetében ez a szám várhatóan az előfizetők egyötödére emelkedik, míg a Netflix esetében a 7,5 százalékukra, ami enyhe növekedésnek mondható.
(Kiffer Anna)