A szolgáltató korábban Kenyában kísérletezett az ingyenes csomaggal, melyet aztán később megszüntetett. A vállalat felsővezetése arról tárgyalt, hogy nagyobb piacokon hozzák-e létre inkább az ingyenes szolgáltatást, főként azokon az ingyenesen elérhető tévéhálózatokon, ahol a vállalat reklámhelyeket is árul, mint például Németországban vagy Japánban.
Az ingyenes szolgáltatást nem tervezik bevezetni az Egyesült Államokban, mivel ott már a szolgáltatással elérik a potenciális ügyfélkör nagy részét – írja a Bloomberg.
Ugyanakkor más országokban és régiókban több olyan embert érhetnek el az ingyenes csomaggal, akik egyébként azt nem engedhetnék meg maguknak.
Már csak azért is rákényszerülhet a Netflix erre a megoldásra, mert hiába a legnagyobb streaming szolgáltató, a hirdetések terén még mindig csak a kilencedik vagy a tizedik legnagyobb platformnak számít. Reklámszakértők szerint ugyanis rosszul skálázták be magukat ezen a téren.
A nemrégiben bevezetett, olcsóbb, hirdetésekkel telített előfizetési csomaggal jobban bevonzotta a szolgálgató az árérzékenyebb fogyasztókat, ugyanakkor annak egyenletlen bevezetése és a várt hatások elmaradása miatt a hirdetésekért fizető felhasználók szintje jócskán alulmarad az egyébként 40 millió aktív felhasználójához képest.