A Nike amerikai sportszergyártó csökkenő negyedéves bevételről és adózott eredményről jelentett, de mindkét adat így is felülmúlta az elemzői várakozásokat.

A február 28-án zárult harmadik pénzügyi negyedévében a Nike adózott eredménye 32 százalékkal, 794 millió dollárra zuhant, részvényenként, 54 centre csökkent az egy évvel korábbi 1,17 milliárd dollárról, részvényenként 77 centről.

A bevétel 9 százalékkal, 11,3 milliárd dollárra esett vissza.

Elemzők mérsékeltebb, 11 milliárd dolláros bevétellel és jóval kisebb, 30 cent részvényarányos eredménnyel számoltak. A Nike márkájú termékek értékesítése 9 százalékkal, míg a céghez tartozó Converse-é 18 százalékkal esett.  A cég bevétele 

  • Észak-Amerikában 4 százalékkal, 4,86 milliárd dollárra csökkent.
  • Az európai, közel-keleti és afrikai régióban együttesen 10 százalékkal, 2,81 milliárd dollárra,
  • a kínai, hongkongi, makaói és tajvani közös piacon 17 százalékkal, 1,73 milliárd dollárra,
  • az ázsiai és csendes-óceáni térségben, illetve Latin-Amerikában pedig 11 százalékkal, 1,4 milliárd dollárra süllyedt.

A harmadik pénzügyi negyedévben a Nike közel 1,1 milliárd dollárt térített vissza a részvényeseknek, ebből 594 millió dollárt osztalék és 499 millió dollárt részvény-visszavásárlás formájában.

Vajon sikerül elállítani a vérzést a Nike-nál és az Adidasnál?

A Nike-t és az Adidast komolyan üldözőbe vették a kisebb sportszergyártók, akik egyre nagyobb szeletet szakítanak ki a tortából. A két gigavállalat gyártási és értékesítési stratégiát váltott, hogy visszaszerezzék az elvesztett profitot, ám komoly lemaradást kell ledolgozniuk a futócipők piacán.A részletekről ITT olvashat