A világ első számú edzőcipő-, sportruházat- és sportszergyártója csütörtökön tőzsdezárás után közölte, hogy éves összevetésben 96 százalékkal, 12,34 milliárd dollárra emelkedtek bevételei. Az 1964-ben alapított vállalat történetében először fordult elő, hogy negyedéves bevétele meghaladta a 12 milliárd dollárt. A működési költségek 69 százalékkal, 6,68 milliárd dollárra kúsztak fel.
Az oregoni székhelyű cég adózott eredménye 291 százalékkal, 1 milliárd 509 millió dollárra nőtt, míg az egy részvényre jutó nyereség hígított értéke 282 százalékkal, 93 centre ugrott. Elemzők 11,01 milliárd dolláros bevételre és részvényenként 51 centes nyereségre számítottak. Ez utóbbi azért érdekes adat, mert a tavalyi év azonos időszakában - a koronavírus-járvány első hullámának idején, amikor a legnagyobb sokk érte a gazdaságot - a Nike 6,31 milliárd dolláros bevétel mellett 804 millió dolláros, részvényeként 51 centes veszteséget termelt.
A bő egy évig tartó kényszerű bezártság után a fogyasztók a gyors és eredményes védőoltási kampánynak köszönhetően kezdenek visszatérni korábban megszokott életvitelükhöz, így egyre több futó- és túracipőt vásárolnak. A Nike legnagyobb piacán, Észak-Amerikában a bevétel több mint kétszeresére, 5,38 milliárd dollárra nőtt március-májusban, meghaladva a 4,31 milliárd dolláros elemzői becslést is.
Kínában éves összevetésben 17 százalékkal, 1,93 milliárd dollárra nőtt a Nike bevétele, igaz, ez elmaradt az elemzők által várt 2,22 milliárd dollártól.
A Nike-t és több más ruházati terméket gyártó vállalatot, köztük az Adidast és a H&M-et márciusban támadások érték a kínai közösségi médiában, miután internetezők megtalálták azokat a nyilatkozatokat, amelyekben a közismert nyugati vállalatok aggodalmukat fejezték ki amiatt, hogy több nyugati jelentés szerint Hszincsiang tartományban a muszlim ujgur kisebbség kényszermunkára fogott tagjaival takaríttatják be a gyapotot. A kényszermunka bírálata miatt sokan a nyugati cégek bojkottját sürgették.
A pénzügyi év egészét tekintve a bevételek 19 százalékkal, 44,53 milliárd dollárra, a nyereség pedig 126 százalékkal, 5,72 milliárd dollárra nőtt. Az egy részvényre jutó nyereség hígított értéke 3,56 dollár volt, több mint duplája az egy évvel korábbi 1,60 dollárnak. A vállalat vezetése arra számít, hogy a júniusban elindult új pénzügyi évben a bevételek több mint 10 százalékkal, 50 milliárd dollár fölé emelkednek. Elemzők 48,46 milliárd dolláros bevételi előrejelzéssel számoltak.
A Nike árfolyama a vártnál jobb eredményeket tartalmazó gyorsjelentés közzététele után közel 13 százalékkal ugrott meg az elektronikus kereskedésben. Nyitás előtt bő három órával 149,14 dolláron, 11,63 pluszban forogtak a részvények. Az elmúlt 52 hétben 93,57 és 147,95 dollár között mozgott az árfolyam.