Új online üzletet izzított be az Amazon Haul néven, amely 20 dollárban (kb. 7700 forint) korlátozza az eladásra kínált termékei árát, hogy felvegye a versenyt az alacsony árszabású Temu és Shein kiskereskedőkkel – adta hírül csütörtökön a BBC.
A Jeff Bezos alapította gigavállalat szerdán rántotta a leplet a Haulról, amely csak mobileszközökön válik elérhetővé, első körben az amerikai fogyasztók számára.
A vásárlók az új platform marketingszövege szerint
„őrülten alacsony árakkal” találhatják szembe magukat, az akár két hetes szállításra pedig „megéri várni”.
A Shein és a Temu riválisává előlépő Haul tehát arra az üzleti modellre csatlakozik rá, amely a kínai tulajdonú e-kereskedelmi alkalmazások térnyerését is lehetővé tette.
A Bloomberg újságírója, Amanda Mull úgy látja,
amennyiben az Amazon itt búcsút int a gyors szállítási és visszaküldési lehetőségeknek, úgy megágyazna annak, hogy az árak csökkentésével a konkurens kínai cégek nyomdokaiba lépjenek.
Emellett a billiódolláros cégek sorába tartozó Amazon azt is kiemelte, hogy a Haul termékeinek többsége kevesebb mint 10 dollárba (kb. 3860 forint) kerül. Ingyenes kiszállítás is elérhető 25 dolláros vagy nagyobb értékű rendelés esetén, egy-két hetes szállítással.
A Google Play-en látható leírásból kitűnik, hogy itt is széles a termékpaletta. „Az ünnepi dekorációtól a gyerekjátékokig, az otthoni dekorációtól a tisztítószerekig, sőt még az iskolai felszerelésekig és a kismama termékekig is” számos olcsó árucikk közül lehet válogatni.