Két év alatt közel kétszeresére emelkedett azoknak a vállalatvezetőknek a száma, akik megfontolják cégük legalább egy üzletágának eladását a közeljövőben (84 százalék). Az értékesítésre elsősorban a működési hatékonyság javítása ösztönzi a megkérdezett döntéshozókat (81 százalék). A vállalatok a tranzakcióból származó bevételeket technológiai beruházások finanszírozására, termékfejlesztésre és piaci terjeszkedésre használnák fel.
A fokozódó értékesítési kedv oka, hogy a szervezeteknek egyre nagyobb terhet jelent megfelelni a digitális elvárásoknak és eszerint átalakítani üzleti modelljeiket.
A tervezett üzletkötések sikerét jelentősen befolyásolja a folyamatosan változó adózási környezet. A megkérdezett cégvezetők közel fele (45 százalék) úgy látja, hogy az adózással kapcsolatos kihívások megnehezítik az ügyletek végrehajtását. A válaszadók kétharmada (66 százalék) szerint az adókockázatok nem megfelelő kezelése értékcsökkenést okozott a legutóbbi tranzakciójuknál.