A Kalugában lévő gyárban a jövő év első negyedében elindul a Peugeot Expert és a Citroen Jumpy gyártása - írja hétfői közleményében Christophe Bergerand, a Peugeot, a Citroen, a DS és az Opel márkájú járműveket gyártó vállalat alelnöke. Hangsúlyozta, hogy a csoport oroszországi jövőjének szempontjából létfontosságú a termékpaletta bővítése.
A PSA kereskedelmi offenzívájának az is célja, hogy kielégítse az Oroszországban újra fellendülő kis- és középvállalkozások igényeit - tette hozzá az alelnök. (Ezt tervezi az Opel - megvágják az újautó-kedvezményeket?)
A nemzetközi olajárak összeomlása és a nyugati szankciók együttes hatására az orosz gazdaság 2015-ben recesszióba került, ami az autópiacon erős visszaesést okozott. Idén októberben viszont már a nyolcadik egymást követő hónapban nőttek az eladások, éves összevetésben 17,3 százalékos emelkedést mértek.
A PSA-csoport jelenleg Citroen C4 és Peugeot 408 típusú személyautókat gyárt Oroszországban, és néhány hónapon belül megkezdi a Citroen SpaceTourer és a Peugeot Traveller gyártását - írja az MTI.
A PSA azt tervezi, hogy a furgonok alkatrészeinek felét Oroszországban szerzi be. A Citroen C4 és Peugeot 408 esetében az orosz beszállítók aránya 35 százalékra rúg.
A PSA-csoport 2016-ban 10 500 járművet adott el az Oroszországból, Ukrajnából és hét másik volt szovjet köztársaságból álló Független Államok Közösségében, ezt a számot 2021-re 105 ezerre akarja növelni a vállalat. Tizenhét új modellt vezetnek be, és azt tervezik, hogy 2021-re "magas kétszámjegyű" profitot érjenek el.
Októberben 6289 járművet adott el a PSA Oroszországban, a piaci részesedése ezzel 0,6 százalékot tett ki.