A vád szerint a PepsiCo a probléma legnagyobb okozója a térségben. A vállalat szóvivője a BBC-nek elmondta, hogy „gondosan járnak el” a műanyaghasználat csökkentése érdekében.
A múlt héten a Coca-Colát, a Danone-t és a Nestlé-t vádolták meg azzal, hogy félrevezető kijelentéseket tettek műanyag palackjaikról.
A PepsiCo mellett, amely a világ második legnagyobb élelmiszeripari vállalata, több másik nagyvállalatot is perbe fogtak a helyi hatóságok a környezetre gyakorolt negatív hatásuk miatt.
A vállalatokat „zöldre mosással” (greenwashing) vádolják, amikor is valamit környezetbarátabbnak, zöldebbnek vagy fenntarthatóbbnak állítanak be, mint amilyen valójában, ezzel félrevezetve a fogyasztókat, akik azt remélik, hogy az ilyen típusú termékek vásárlásával segíteni tudnak a bolygón.
„Egyetlen vállalat sem elég nagy ahhoz, hogy biztosítsa, hogy termékei ne károsítsák a környezetünket" – állítja Letitia James állami főügyész.
A hivatal tavaly felmérést végzett a Buffalo folyó mentén összegyűjtött hulladékokról: az eredmények szerint a műanyag hulladék legnagyobb részét a PepsiCo egyszer használatos műanyag csomagolásai tették ki.
A bíróságon azt állították, hogy mikroműanyagot mutattak ki Buffalo város ivóvízellátásában: ezek szexuális zavarokat és bélgyulladást okozhatnak, ugyanakkor idegkárosító hatásuk is lehet.
A Pepsi közleményében azt írta, hogy a műanyagcsökkentés és a hatékony újrahasznosítás „összetett kérdés”, amelyhez a hulladékgazdálkodási szolgáltatók, a vállalkozások, az önkormányzatok, a fogyasztók és a közösségi vezetők bevonására van szükség.
(Szerző: Vizvári Csenge)
Hogy előzzük meg a kamuzást? Zöldnek mondja magát a cég, de csak „zöldre mosott”
Igen biztató, hogy a zöldkötvény kibocsátások száma év végére eléri az ezermilliárd dollárt, ám a dinamikus növekvő piac miatt sok vállalat és befektetési forma csak kamuzik, és valójában nem felel meg a feltételeknek.Bővebben--->