Világpremiert tartott a Volkswagen: elkészült az első rugalmasan telepíthető és mobilan mozgatható töltőállomás, ami szükség esetén függetleníthető még az állandó áramellátástól is. Például a nyilvános parkolókban, vállalati területen vagy átmeneti töltési pontként működtetve valamely rendezvényen, mind megoldható.
A mobil töltőállomás úgy működik, mint a mobiltelefonokhoz használt Powerbank, csak éppen villanyautót lehet vele tölteni, így sokkal nagyobb és erősebb. Minden töltőállomás akár 100 kW-os egyenáramú gyors töltést tesz lehetővé.
Az elektromos autók mellett az e-kerékpárokat is fel lehet tölteni. Legfeljebb négy gépkocsit lehet tölteni egyidejűleg: kettő DC-vel és kettő váltakozó áramú csatlakozással. Akár 360 kilowattórás (kWh) töltési kapacitás is tárolható a rendszerben, amivel - energia-utánpótlás nélkül is - akár 15 elektromos autót fel lehet tölteni.
Ráadásul - írja közleményében a VW - az energiatárolót gyors töltési technológiával is felszerelték, ami lehetővé teszi, hogy a feltöltés 17 perc alatt megtörténhessen.
Amikor a váltóáramú, akár 30 kW-os tápegység a hálózatra csatlakozik, a rendszer saját akkuja is feltöltődik. Ha erre a körülmények nem adnak módot, a mobil Powerbank 20 százalékos töltöttségi szint alatt egy másikra is kicserélhető. Az is megoldható, hogy a töltőrendszer "feltankolása" megújuló energiával történjen - a rendszert úgy építették meg, hogy a szél-, illetve napenergia ideiglenes tárolására is alkalmas legyen.
Az első elektromos autókra köthető powerbank csokrot 2019 első felében Wolfsburgban telepítik majd, ahol egy kísérleti projektben készítik elő a más városokba és közösségekbe meginduló invázióra - ami a cég szerint 2020-tól várható.
"A mobil töltőállomások teljesen új megközelítést jelentenek a töltőhálózat építésével és bővítésével kapcsolatban, mert a rugalmasságuk, az, hogy szükség szerint bárhol üzembe állíthatóak akár hálózati áramellátás nélkül is, lehetővé teszi a töltési infrastruktúra gyors létrehozását" - mondta Thomas Schmall, a VW Group Components vezérigazgatója. Hozzátette: a városok például megtalálhatják vele a legmegfelelőbb állandó töltési pontokat már az előtt, hogy jelentős hálózatfejlesztésbe kellene fogniuk. De arra is alkalmas a rendszer, hogy ha valahol csak átmenetileg van szükség nagyszámú töltőállomásra.