Az Audi bocsánatot kér egy Kínában futtatott hirdetése miatt, miután kiderült, hogy valószínűleg szerzőijog-sértés történt - írta meg a Bloomberg. Az Audi kínai gyártója azt is közölte: eltávolítja a videókat a vállalat összes platformjáról.
Az amerikai gazdasági lap megtudta, hogy a FAW-Volkswagen Sales Co. (a VW, az Audi és a China FAW Group kínai vegyesvállalata) közleményt adott ki, melyben azt tudatta, hogy az M&C Saatchi Plc reklámügynökség által készített videóreklámukat visszavonták. A közlemény szerint az Audi arra utasította a Saatchi-t, hogy a lehető leghamarabb intézkedjen az esetleges szerzői jogsértésről.
A kommunista párthoz közel álló People's Daily azt is megírta, hogy az Audinak "hatalmas veszteségeket" okozott máris a botrány, sőt, a kínai vállalati imázsban elszenvedett tételeken túl jogi felelősségre vonásra is számíthat. Feltéve, hogy tényleg bizonyoítást nyer, hogy a nevezett reklámot - annak szövegrészeit - egy korábban már megjelent, publikált videó "alól" vette forrásmegjelölés nélkül "kölcsön" az M&C Saatchi Plc.
A reklám már nem elérhető a neten, de az egyik Weibo-fiókban egy videót tettek közzé, amely összehasonlítja az Audi reklámját a korábban egy blogger által közreadott videóval - és az elhangzó szövegek finoman szólva is azonosnak tűnnek.