A tavalyi első fél évhez képest 9,8 százalék volt a növekedés, amiben komoly szerepet játszott, hogy megugrottak az eladások Oroszországban, illetve Latin-Amerikában, de érezhetően nőtt a kereslet a cég járművei iránt Európában is - írta az MTI.
A Renault a június végéig tartó hat hónapban 2,07 millió járművet értékesített. Ezen belül 1,07 milliót adott el Európában, ami 4,4 százalékos növekedés éves összevetésben. Az európai autópiac a vizsgált időszakban szerényebben, 2,8 százalékkal bővült.
A Renault eladásai az eurázsiai térségben (Oroszországot is beleértve) 15 százalékkal, Latin-Amerikában pedig 18 százalékkal nőttek.
Indiában eközben 19 százalékkal, Dél-Koreában pedig 25 százalékkal csökkent a Renault eladása részben azért, mert megcsappant a kereslet a Kwid mini-SUV modell iránt.
A francia cég értékesítése Iránban 10,3 százalékkal, 61 ezer 345 járműre zsugorodott, ami az Irán ellen tervezett amerikai szankciók szigorítására vezethető vissza.