A Hyundai adózott eredménye 852 milliárd won (758 millió dollár, 100 won=231,07 forint) lett az egy évvel korábbi 1,1 ezer milliárd won után.
A cég csütörtökön azt közölte, hogy a szeptember végével záródott három hónapban az értékesítése - Kínát nem számítva - 7 százalékkal nőtt több új modelljének kedvező piaci fogadtatására. Ez azonban nem volt elég ahhoz, hogy ellensúlyozza a világ két vezető autópiacán, Kínában és az Egyesült Államokban bekövetkezett eladáscsökkenést - írja az MTI.
A Hyundai eladása Kínában 30 százalékkal, az Egyesült Államokban 13 százalékkal zuhant az idei első kilenc hónapban éves összevetésben.
A kínai eladások esésében szerepe volt annak, hogy a kormány a Hyundai bojkottjára szólította fel a vásárlókat, tiltakozásul az ellen, hogy az Egyesült Államok rakétaelhárító rendszert telepített Dél-Koreában.