A világ legnagyobb autógyártója felülvizsgálja 1,9 millió 2009 márciusa óta gyártott Prius modelljét, mert egy szoftverhiba miatt az autók váratlanul lelassulhatnak. A Toyota a típus 1997-es bemutatkozása óta összesen 3,6 milliót adott el a világ első benzin-elektromos meghajtású hibrid autójából. A mostani javítás csak a harmadik generációs modelleket érinti.
A hiba miatt bizonyos alkatrészek túlmelegedhetnek egyes vezetési helyzetekben, például amikor nulláról gyorsul az autó, amire válaszul az elektronika biztonsági üzemmódba helyezi a meghajtórendszert. Ez azt jelenti, hogy kevesebb erőt ad az autó mozgatására vagy egyes esetekben le is állítja azt - derül ki a Bloomberg cikkéből.
Az a benyomáson, hogy a Toyota egyre gyakrabban hívja vissza autóit minden kisebb gond esetén - mondja Sakurai Yuuki, a tokiói Fukoku Capital Menegement tőketársaság vezérigazgatója. A Toyota tanult a 2009-2010-es óriási visszahívások leckéjéből - véli a szakértő. Toyoda Akio vezérigazgató - a cégalapító unokája - éppen ebben az időszakban vette át az autógyártó irányítását. Azóta minden erejével azon van, hogy a Toyota ismét a minőség szinonimájává váljon.
Óvatosan
A vállalat 2012 januárja óta nem nyitott új üzemet, mert a vezetőség meggyőződése szerint a korábbi erőltetett ütemű növekedés vezetett a minőség romlásához.
A Priusokkal egyidejűleg 360 ezer egyéb autóját is visszahívja a vállalat, mert elektronikus menetstabilitási és fékasszisztens rendszereik meghibásodhatnak. Ezt nem érinti alapfékjeiket.
A Toyota két leányvállalatával, a miniautókat gyártó Daihatsuval és a kisebb teherautókat előállító Hinóval együtt 2014-ben 10,32 millió autó eladását tervezi az 2013-as 9,98 millió után. Tavaly a német Volkswagen a MAN és a Scania kamiongyártókkal együtt 9,73 millió járművet értékesített, míg az amerikai GM leányvállalataival, köztük az Opellel együtt 9,71 milliót.