Bernhard Mattes, a Verband der Automobilindustrie (VDA) elnöke változatlanul ellenzi a dízelmotorok utólagos műszaki átalakítását.
Andreas Scheuer szövetségi közlekedési miniszter a szoftverfrissítések felgyorsítására szólította fel az autóipari vállalatokat és szeptember elsejében szabta meg azt a határidőt, amikorra be kell fejezniük a szoftverfejlesztést, majd átadni azt vizsgálatra és engedélyezésre a közlekedési felügyeletnek (Kraftfahrt-Bundesamt).
Kapcsolódó
Az év végéig ugyanis csak így lehetne befejezni 5,3 millió dízelautó motorvezérlő szoftverének a cseréjét, ami tartalmazza a Volkswagen dízelbotránya miatt szoftvercserére kötelezett 2,5 millió dízelautót is.
Az autóipari vállalatok, valamint a szövetségi és tartományi kormányzatok részvételével 2017 augusztusában rendezett "dízelcsúcson" született megállapodás értelmében már 2,7 millió dízelautónak kellett volna átesnie a szoftvercserén. A program végrehajtásáról összesítő információ azonban nem áll rendelkezésre - írta az MTI.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Borzalmas baleset az M1-esnél: mentőhelikopter kellett a helyszínre

Itt a fordulat a háborúban? Ötéves tűzszünetről érkezett konkrét ajánlat

Szelfizett a kormányfő a pápa temetéséről, népharag zúdult rá

Nagy Mártonék nem állnak meg: előírnák más termékeknél és boltoknál is az árrésstopot

Panellakások: Nem is gondolnánk, micsoda rejtett értékekkel bírnak

Ugyanaz az uniós rém fenyegeti a magyar bankokat és a kkv-kat

Tömegbaleset Budapesten: riasztották a tűzoltókat

Befektetne a Toyota: 42 milliárd dolláros kivásárlást fontolgat

Ezekre a hibrid autókra esküsznek a magyarok
