Az utazási kilátások gyengülnek, mivel a fogyasztók visszafogják kiadásaikat, ezért a shortolók arra fogadnak, hogy az egyik fapados légitársaság rosszabbul teljesít majd, mint európai társai.

A Bloomberg által idézett S&P Global Market Intelligence legfrissebb adatai szerint a Wizz Air kereskedésre rendelkezésre álló részvényeinek 13 százalékát teszik ki a kölcsönbe adott részvények, ami a short érdeklődést jelzi. Eközben a rivális EasyJet és Ryanair esetében ez az arány kevesebb mint 1 százalék.

A szkeptikusok rengeteg okot említenek a medvés fogadásokra: A Wizz Air sokkal több adóssággal terhelt, mint versenytársai, az általa üzemeltetett Airbus SE repülőgépek hajtóműproblémája is sújtotta, és a budapesti székhelyű légitársaság főként Kelet-Európába és onnan repül, így közel van a háború sújtotta Ukrajnához.

A Bloomberg által idézett adatok szerint a társaság londoni részvényei idén már 41 százalékkal estek, amit az augusztusi profitfigyelmeztetés is nehezített.

Nagy a bizonytalanság azzal kapcsolatban, hogy a Wizz képes lesz-e teljesíteni az egész éves előrejelzést

– mondta Sathish Sivakumar, a Citigroup elemzője. Ő egyike annak az öt, a Bloomberg által követett elemzőnek, aki eladási minősítést ad a Wizz Air részvényre, és ezt az álláspontot tavaly október óta tartja.

A Wizz Air szóvivője a Bloomberg érdeklődésére nem kívánta kommentálni a társaság részvényeinek esésére játszó fogadásokat.

A nemzetközi gazdasági portál megjegyezte, hogy a Wizz Air azon légitársaságok közé tartozik, amelyeket a legsúlyosabban érintettek a hajtóműproblémák, amelyek miatt az Airbus A321-es repülőgépeit idő előtt be kellett vonni karbantartásra. Mivel a repülőgépek rendelkezésre állása bizonytalan, a Wizz Air a menetrend megőrzése érdekében lízingelte a repülésre kész gépeket, ami csökkenti a nyereséget.

Az árháborúk is sújtják, és a Ryanair előrejelzése szerint a jegyárak még tovább csökkenhetnek, miközben az eladósodottság is problémát jelent

– mondta el a Bloombergnek Gerald Khoo a Panmure Liberumtól, aki szintén eladási ajánlással él a részvényekre.

Az egyik nagy megkülönböztető tényező egyrészt a Wizz Air, másrészt a Ryanair és az EasyJet között a tőkeáttétel

– hangsúlyozta Khoo e-mailben küldött kommentárjában.

A Wizz Air nettó adóssága az éves nyereség 4,6-szorosának felel meg, míg a Ryanair és az EasyJet nettó készpénzzel rendelkezik, ami sokkal nagyobb pénzügyi rugalmasságot biztosít számukra.

A befektetők a Wizz Air riválisai iránti preferenciája tükröződik az értékelésekben. A Ryanairért a nyereség 10,7-szeresét, az EasyJetért pedig 7,6-szorosát hajlandóak fizetni, míg a Wizz Air esetében ez a szorzó 5,3-as.

A Bloomberg cikke alapján az elemzők összességében mégis optimisták a Wizz Air részvényt illetően, amely az öt eladás mellett kilenc vételi és 10 tartási minősítést kapott. Az elemzők által megjelölt átlagos árcél pedig 51 százalékos hozamot jelentene a következő egy évben.

Az egyik bika, Ruairi Cullinane, az RBC Capital Markets-től azt mondta, hogy a Wizz Airtől azt várja, hogy a marginok a járvány előtti szintek felé javuljanak. Cullinane szerint ez a 2026-os pénzügyi évben bekövetkezhet, ha a vállalat vissza tud térni a kapacitásnövekedéshez és kedvezőbb flottamixszel rendelkezik.

A Wizz Air lépéseket tett a nyereség újbóli növelésére, részben azzal, hogy jövőre hosszabb távú, fapados járatot indít Szaúd-Arábiába

– mondta a Bloomberg által idézett Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója egy múlt heti interjúban.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!