Már korábban kiszivárgott, hogy a brüsszeli testület ellenzi az óriásfúziót, mert megítélése szerint az a jelenlegi formájában gyakorlatilag kiiktatná a versenyt a vasútépítés és vasútfejlesztés piacán, de sokan még bíztak benne, hogy a két vállalatnak bizonyos változtatásokkal sikerül meggyőznie a bizottságot.
"A bizottság elutasította az egyesülést, mivel a cégek nem voltak hajlandóak orvosolni súlyos aggályainkat" - mondta Margrethe Vestager uniós versenyjogi biztos.
Kapcsolódó
A német és a francia kormány által is támogatott fúzió célja az lett volna, hogy az Airbus mintájára létrejöjjön egy, a globális piacon Kínával versenyezni képes nagy páneurópai vasúti társulás. Már az év elején sejthető volt, hogy nem hagyja az összeolvadást az EB.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Nagy a baj: rendkívüli kormányülést hívtak össze a megállíthatatlanul terjedő vírus miatt

A fasorba sincsenek az állampapírok: örülhet, aki egy másik hazai pályán fektetett be

Hatalmas Trump-fordulatot remélnek a héten

Változnak az idők: már egy mérnöknek sem elég angolul sört kérni

Ausztria térdre rogyott, ez már a lakosság előtt sem titkolható

Megvan a bűnös, ez okozta a pénteki borzalmas földindulást

Mi ez a nagy fegyverkezési láz a Balkánon? – Ellenőriztük a tényeket

Meglépte Musk: eladta az X-et, nem meglepő a vevő

Aggódik a poggyászáért? Minden oka megvan rá egy videó tanulsága szerint
