Az adatok a kínai, németországi és szlovákiai leányvállalatoknál gyártott autókat nem tartalmazzák. A kereskedők 645 500 autót vettek a cégtől, ami éves szinten 8,3 százalékos növekedés. Másfelől háromnegyed év alatt csak 544 500 Skoda kocsit vettek a vásárlók, ami éves szinten 22,3 százalékos csökkenés - írja az MTI a német Volkswagen konszernhez tartozó cseh cég közleményére hivatkozva.
A vállalat szerint az eladások csökkenése mögött a piacokon a nemzetközi helyzet következtében kialakult feszültségeket kell elsősorban keresni. Hatással volt a csökkenésre az ukrajnai háború, az energiaválság, a drágulási hullám és az alkatrészszállítási láncok elbizonytalankodása.
A Skoda modellek iránti érdeklődés továbbra is magas. Megteszünk mindent, hogy a fennálló problémákat mihamarabb orvosoljuk – közölte Martin Jahn, az igazgatóság marketingért felelős tagja.
A Volkswagen konszern néhány napja azt közölte, hogy az idei kilenc hónap alatt a Skoda Auto üzemi nyeresége 4,9 százalékkal 856 millió euróra esett vissza. Mindezek ellenére a Skoda menedzsmentje arra számít, hogy pozitív üzleti mérleggel zárhatja az évet – idézi a Volkswagen közleményét a CTK hírügynökség.
A vállalat 2022 első három negyedévében a kihívásokkal teli piaci környezet ellenére stabil, 5,6 százalékos árbevétel-arányos nyereséget és 856 millió eurós működési eredményt ért el ( ez 4,9 százalékos csökkenés az előző évhez képest). A magas rendelésállománynak és az erőteljesen növekvő indiai piacnak köszönhetően a Skoda Auto az év egészére is erősen pozitív üzemi eredményt vár - áll a vállalati közleményben.
A Skoda Auto jelenleg 12 modellt gyárt, több mint száz ország piacán van jelen, s az egész világon összesen 45 ezer embernek ad munkát.