A termeléscsökkenés legfőbb okát a kínai autópiac visszaesésével magyarázta. Csökkent az Indiába szállított autók száma is. A további piacokon viszont a Skoda növelte eladásait - írja a legújabb eredménykimutatásra hivatkozva az MTI.
Kínában 2019-ben a Skoda 282 000 autót adott el, ami éves összehasonlításban 17,3 százalék. A világ további piacain a Skoda kocsik eladása 5,3 százalékkal 960 700 autóra emelkedett. A legnagyobb európai piacon, Németországban, 191 200 Skoda kelt el, ami 8,3 százalékos növekedés. Csehországban 0,6 százalékkal 94 200-ra emelkedett az eladott Skoda kocsik száma.
Kapcsolódó
A legkeresettebb modell továbbra is az Octavia volt, amelyből tavaly 363 700 darab kelt el, ami 6,3 százalékos csökkenés. A második legkelendőbb modell a Fabia volt, amelyből 172 800 kelt el, ami 9,5 százalékos csökkenés. Az SUV modellek közül a Kodiaq eladása 32 százalékkal 171 800-ra emelkedett, a kisebbik Karoqé pedig 32 százalékkal 152 700-ra. A legkisebbik Kamiqból 64 600-at adtak el, 131,8 százalékkal többet, mint 2018-ban, amikor ezt a tipust piacra dobták. A legújabb Skoda modellből, a Scalaból 39 100 darabot adtak el.
A Skoda a legnagyobb csehországi autógyár, amely a német Volkswagen konszern része. Több mint száz ország piacán van jelen és több mint 37 ezer embernek ad munkát. Ezzel Csehország egyik legnagyobb munkaadója.