Elmaradtak a várakozásoktól a Heineken eladásai a harmadik negyedévben, fogyasztói kereslet 8,9 százalékkal nőtt, míg az elemzők 11,8 százalékos értéket prognosztizáltak erre az időszakra – írja a Bloomberg.
A holland sörgyártó az emelkedő nyersanyag- és energiaköltségek miatt kénytelen volt emelni az árain. A szintén magasabb megélhetési kiadásokkal küzdő célközönség vásárlóereje pedig egyre csökken, ezzel párhuzamosan pedig a sörfogyasztásuk is.
A Heineken még mindig profitál az ázsiai lezárásokból, Európában azonban már látszik az emelkedő árakból fakadó mérsékeltebb fogyasztás. Miután 2023-ban újabb áremelésre lesz szükség az nyersanyagárak emelkedése miatt, Európa pedig a bevétel több mint 40 százalékát adja, a menedzsmentnek bölcsen kell majd cselekednie reklám- és promóciós tevékenységekbe
- mondta Duncan Fox, a Bloomberg fogyasztókra specializálódott elemzője.
A Heineken közleményében jelezte, elsősorban szeptember végén és október elején tapasztalták a kereslet mérséklődését Európa bizonyos részein. Ez pedig Dolf van den Brink vezérigazgató szerint arra utal, hogy óvatosnak kell lenni a makrogazdasági kilátásokkal kapcsolatban. Ettől függetlenül a holland gyártó egyelőre nem módosított sem az idei, sem a 2023-as növekedési prognózisán.
A sörkészítő vállalat profitja az év első kilenc hónapjában 29 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest, 2,2 milliárd euróra.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Itt a vége: brutálisan megdrágul a meleg lakás ezeknél a fogyasztóknál

Drámai választ adott az MNB elnöke az elszálló forint árfolyamra
Hadiállapot hosszabbítása jön választás helyett

Két modelljének is búcsút int a német autógyártó

Teljesen átvariálják a lakossági állampapírokat, új PMÁP és FixMÁP is érkezik

Elhallgatták, hogy milyen rákkeltő anyag került az ivóvízbe

Darabokra hullott az optimizmus Donald Trump miatt

Satuféket nyomott a japán autógyártó, fújhatják a vásárlók az egyik kedvenc városi terepjárójukat

Ekkora a baj? A jegybank és az iparkamara közösen mentené a magyar vállalkozásokat
