Médiajelentések szerint Giorgia Meloni olasz kormányfő úgy fogalmazott, hogy mindent megtesznek a foglalkoztatás és a beszállítóipar védelmében, ezért december közepén kerekasztal-beszélgetést tart a kormány a Stellantisszal. Antonio Tajani külügyminiszter is miniszterelnök-helyettes közölte, hogy a vállalatnak „erkölcsi kötelessége Olaszországban működnie” a csökkenő eladások miatti munkahelyleépítésekkel kapcsolatos aggodalmak közepette is.
Szerinte az állami támogatás végett folytatnia kell olaszországi tevékenységét, figyelembe véve a folyamatban lévő változásokat is.
Alberto Gusmeroli a képviselőház ipari bizottságának elnöke felszólította a Stellantis igazgatótanácsának elnökét, John Elkannt, hogy számoljon be az olasz parlamentnek a gyártó jövőbeli kilátásairól Carlos Tavares távozását követően.
A Stellantis igazgatótanácsa és annak vezérigazgatója között élénk nézeteltérések merültek fel, miután tovább zsugorodott a vállalat profitja és piaci részesedése. Mindez oda vezetett, hogy Carlos Tavares vezérigazgató azonnali hatállyal lemondott pozíciójáról.
A parázs hangulatot jól tükrözi, hogy Luigi Sbarra, a CISL szakszervezet elnöke hétfőn a Sky televíziónak azt nyilatkozta: „Tavares nem fog hiányozni.”
A Peugeot, Citroen, Fiat, Opel, Chrysler és Jeep márkákat birtokló Stellantis eladásai idén novemberben Olaszországban 24,6 százalékkal 30 817 járműre csökkentek a tavalyi év azonos időszakához képest. A vállalat piaci részesedése 29,3 százalékról 24,7 százalékra csökkent.
Akkora a baj, hogy már híres sivatagi tesztpályájától is megválna a Stellantis
Az amszterdami székhelyű autógyártó óriás egyik márkájának sem megy kifejezetten jól, sőt, egyes brandek kimondottan rosszul állnak. A cég zsinórban kemény lépések meghozatalára kényszerül.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.