A világ negyedik legnagyobb autógyártója, amely a Peugeot, Citroёn, Opel, Jeep és Fiat márkákat gyártotta és értékesítette Oroszországban, az ország autópiacának mindössze 1 százalékát birtokolja. Viszont így is fájdalmas volt a döntés, hogy az ellátási zavarok és a nyugati, Oroszország ellen bevezetett szankciók miatt kivonulnak.
A Moszkvától mintegy 201 kilométerre délkeletre fekvő Kalugában van egy furgongyártó üzeme van a cégcsoportnak, amely a japán Mitsubishi autógyártóval közös tulajdonban van, és amely a hónap elején leállította a gyártást a létesítményben.
„Tekintettel a szankciók növekvő hatására és a logisztikai nehézségekre, a Stellantis felfüggesztette gyártási tevékenységét Kalugában, hogy biztosítsa az összes kereszt-szankció teljes körű betartását és megvédje alkalmazottait” – áll a Stellantis közleményében a Reuters szerint. A kereszt szankció alatt azt értve, hogy a nyugati büntetőintézkedésekre válaszul a Kreml is válaszlépésekről döntött, amelyek ellehetetlenítik a termelést.
A Stellantis már korábban, Moszkva ukrajnai invázióját követően felfüggesztette a járművek exportját és importját Oroszországban, a kieső gyártást Nyugat-Európába helyezte át. Azt is közölte, hogy befagyasztja az országban tervezett további beruházásokat. A kalugai furgongyártás csak a helyi piacra maradt meg eddig.
Számos külföldi vállalat jelentette be üzleteinek és gyárainak ideiglenes bezárását Oroszországban, vagy közölte, hogy végleg elhagyja az országot, amióta Moszkva február 24-én megkezdte az általa „különleges katonai műveletnek” nevezett ukrajnai inváziót.