A megelőző évhez képest 37 százalékkal esett vissza a Stellantis olaszországi termelése 2024-ben, tavaly 475 090 járművet gyártottak, szemben a 2023-as 751 384 gépjárművel. Elsősorban a személygépkocsik gyártása zsugorodott: a 46 százalékos visszaeséssel 1956 óta a legalacsonyabb szintre, míg az új haszongépjárművek gyártása „csak” 17 százalékkal mérséklődött – derült ki a FIM-CISL szakszervezet pénteken közzétett adataiból.
A csoport torinói Mirafiori üzemének termelése tavaly 70 százalékkal csökkent. A szintén a francia-olasz amerikai cég alá tartozó Maserati modenai üzeme, az olasz „motorvölgy” szívében található Maserati gyár teljesített a legrosszabbul, itt 79 százalékos volt visszaesés.
Már Brüsszelben is verik az ajtót
A világ negyedik legnagyobb autógyártójánál, az európai társaihoz hasonlóan elsősorban az egyre erősebb váló kínai konkurencia térnyerésével és az elektromos járművek iránti kereslet megtorpanásával magyarázzák a történelmi visszaesést – írja a Reuters.
A Stellantis dolgozóit képviselő FIM-CISL közölte, hogy csatlakoznak az IndustriALL Europe szakszervezet februárra tervezett európai szintű tiltakozáshoz, amely az autóipar válságának kezelésére irányul. A Brüsszelbe szervezett demonstráció résztvevői azt szorgalmazzák, hogy az EU vizsgálja felül a 2025-től érvényes szigorú kibocsátáscsökkentési célkitűzéseit, amelyek véleményük szerint tovább ronthatják az európai autógyártók helyzetét.
A Stellantis decemberben bejelentette, hogy 2025-ig 2 milliárd eurót (830 milliárd forint) fektet az olaszországi gyártókapacitásai növelésébe, azonban csak 2026-tól dobják a piacra az ennek révén készülő új modelljeiket.