A L'Oreal eladásai az idei év első felében a professzionális kozmetikai szegmensben 21,7 százalékkal, a fogyasztói kozmetikumok terén 13,9 százalékkal, és a luxus termékeknél 25,6 százalékkal nőttek.
A társaság közleménye szerint üzemi eredményük 25,3 százalékkal nőtt, így az már eléri 3,75 milliárd eurót, ami több mint 1500 milliárd forint. Bevételük 20,9 százalékkal 18,36 milliárd euróra (közel 7500 milliárd forint) bővült, érdemben meghaladva az elemzők által előrejelzett összeget, a bevétel így az összehasonlítás alapján 13,5 százalékkal nőtt.
Értékesítéseik Európában 14,6 százalékkal, Észak-Amerikában 23,5 százalékkal, Észak-Ázsiában 20,3 százalékkal, és Latin-Amerikában pedig 39,1 százalékkal nőttek. Ezen túl a Dél-Ázsiát, Óceániát, Közel-Keletet, Észak- illetve Dél-Afrikát magábafoglaló SAPMENA-SSA térségben pedig 23 százalékkal nőttek a cég bevételei.
A L'Oreal a világ egyik legnagyobb szépségápolási cége, többek közt olyan márkák tartoznak alá mint a Garnier, a Lancome, a Vichy vagy a Maybelline.
Folytatódhat az áremelés
Az év második felére vonatkozó bizonytalan kilátások ellenére a vállalat "összességében eléggé magabiztos, sőt bikaerős" az üzleti kilátásokkal kapcsolatban - mondta el Nicolas Hieronimus vezérigazgató a Reutersnek, aki alig több mint egy éve vezeti a vállalatot.
A fogyasztói termékekkel foglalkozó részleg célzott áremelésekre, valamint a magasabb árfekvésű új termékek bevezetésére összpontosította erőfeszítéseit. A cég eközben árbevételeihez kötve némileg csökkentette reklámkiadásait.
A vezérigazgató szerint a vállalat 2022 második félévében is hasonló irányban folytathatja sttratégiáját, mivel a célzott áremelések eddig is jó receptnek bizonyultak az inflációval megnövekedett költségek elnyelésére.