A Tesconál a termékekből és az ellátási láncból származó kibocsátás teszi ki az üvegházhatású gázok kibocsátásának több mint 90 százalékát. A következő egy évben az áruházlánc részletesen kidolgozza a dekarbonizációs útitervét – írták.
A közlemény szerint a Tesco közép-európai vezérigazgatója az éghajlatváltozással indokolta a kibocsátásmentességi célokat. Matt Simister hozzátette, hogy a vállalat már áttért a megújuló energiaellátásra, az élelmiszer-hulladékok mennyiségét 65 százalékkal csökkentette, és segíti a vásárlókat a fenntarthatóbb étkezési szokások kialakításában.
A Tesco Magyarországon is tett már környezetvédelmi intézkedéseket: augusztusban az egyszer használható műanyag termékek betiltásával párhuzamosan a magyar Tesco újfajta szatyrokat vezetett be. Az eddigieknél vastagabb, ezáltal masszívabb, könnyebben újrahasznosítható, többször újrahasználható zacskók legalább 20 százalékban újrahasznosított hulladékot tartalmaznak. A boltlánc azt mondja, egy-egy új szatyorba 15 kiló terméket lehet belepakolni, ez a duplája, a korábbi zacskó "súlyhatárának".
Tavaly pedig a társaság Nagy-Britanniában kísérleti jelleggel - megszüntette több tucat zöldség és gyümölcs műanyag csomagolását.