Betiltotta a Tesco "Plant Chef" vegán burgereinek reklámját a brit Reklámfelügyelet (ASA), miután az félrevezette a vásárlókat. A reklám ugyanis azt állította, hogy a vegán burgerek nem ártanak annyit a környezetnek, mint a húsos társaik.
Az ASA szerint a Tesco ezzel azt sugallta, hogy a vegán hamburgerek vásárlása "pozitívan hat a környezetre" és, hogy a vásárlók ezzel "kivehetik a részüket" a környezetvédelemből. A növényi alapú burgerek árát ráadásul csökkentették, hogy ezzel is vásárlásra és a bolygó "megmentésére" ösztönözzék a vásárlókat.
A Retail Gazette szerint a felügyelet kifogásolta továbbá, hogy a Tesco nem rendelkezett bizonyítékokkal, így nem tudák alátámasztani állításukat. A kifogásolt esetben ugyanis a húsos, valamint a vegán burgerek teljes életciklusát kellene végigkövetni ahhoz, hogy bizonyítani tudják állításukat.
Az ASA-hoz egyébként több mint 171 panasz érkezett a reklámokkal kapcsolatban, amelyek tavaly ősszel a televízióban, rádióban, Twitteren és újságokban is megjelentek. A Tesco közölte, hogy "csalódott" az eredmény miatt, de továbbra is elkötelezettek amellett, hogy a vásárlók számára egyszerűvé és megfizethetővé tegyék a növényi alapú húsalternatívákat.