Az üzemben heti 5 ezer, jobb esetben 10 ezer autó készülhet - idézi Muskot az Autonews. Ha az utóbbi forgatókönyv valósul meg és évi 500 ezer autó gördül le a futószalagokról az kétszer annyi lesz, mint Németország 2020-as elektromosjármű-gyártása.
A gyár a tervek szerint novemberben vagy decemberben kezdi meg a Model Y-ok gyártását. Valószínűleg a Tesla kínai létesítményeiből fogja beszerezni az akkumulátorokat, amíg egy németországi cellagyár el nem készül - tette hozzá Musk.
Az üzemet sok környezetvédő támadta, Brandenburg tartomány gazdasági minisztere szerint azonban 95 százalék, hogy az üzem megkapja a szükséges engedélyeket. Must a kritikákat azzal ütötte el, hogy több fát fognak ültetni, mint amennyit kivágtak és igyekeznek kevés vizet használni.
Musk ugyanakkor aggódik a munkaerőhiány miatt és arra szólította fel az európaiakat, hogy a kontinens minden országából jelentkezzenek.