Most, hogy az elektromos járművek már egyre kelendőbbek a piacon, az autógyártók a fejlesztésükre összpontosítják szakértelmüket, és a teljesítmény egyik legfontosabb mércéjévé lépett elő a hatótávolság. Ebben évek óta a Tesla különböző modelljei teljesítenek a legjobban: a Model S Plaid tisztességes, 396 mérföldes (637 kilométeres) hatótávot kínál, a Roadster pedig hatalmas, 620 mérföldes (997,8 mérföldes) töltés nélküli távolságot ígér, amikor majd az utakra kerül.
De amíg a Roadster elérhető nem lesz, a Teslának van egy komoly kihívója: a Lucid Motors nem rég bemutatott Air nevű modellje most 445 mérföldet (716 kilométert) tett meg töltés nélkül.
A Lucid Air nagyjából egy évvel ezelőtt debütált, most került valódi forgalomba, és papíron 517 mérföldes (832,03 kilométeres) hatótávra is képes. Ezúttal viszont nem tesztpályán, hanem valódi, utcai körülmények között a Los Angeles és San Francisco közötti úton produkálta a Tesla-verő teljesítményét - derül ki az Interesting Engineering cikkéből. A tesztelt példány motorteljesítményére sem lehet panasz: 933 lóerő a névleges teljesítménye.
Az eredménye azért is figyelemre méltó, mert a "hatótáv-szorongás" valós dolog, ami miatt sokan egyelőre még nem mernek elektromos autót vásárolni. De a Lucid Air a 700 kilométer feletti, töltés nélküli eredményével ígéretes lehet sokaknak, akik egyelőre nem mernek váltani, könnyen válhat a potenciáls EV-vásárlók egyik népszerű célpontjává. Még úgy is, hogy az alapmodell 69 ezer dollárba (20,43 millió forintba) kerül, míg a csúcskategóriás Dream Edition Range 169 000 dollárért (nagyjából 50 millió forintért) vásárolható meg.