A világ második legnagyobb kozmetikai lánca, a The Body Shop eladja európai és egyes ázsiai üzleteit, ezzel párhuzamosan pedig átalakul. A cég ezzel elmondása szerint döntő lépést tett egy erős fordulat stratégiájának megvalósulása felé.
Az eladásra szánt üzletrészek a The Body Shop külső globális bevételének mintegy 14 százalékát teszik ki. A lépés nem érinti a vállalat Egyesült Királyságbeli tevékenységét, valamint a globális vezető franchise-partnerekét sem, melyek országos vagy területi szinten működnek – írja a Retail Week.
Az üzletrészek eladása a régióban a vállalat közlése szerint lehetővé teszi, hogy „a stratégiailag fontos piacokat” helyezze előtérbe, mely egy „modern és dinamikus szépségápolási márka létrehozására törekszik.”
A megállapodás azt követően jött létre, hogy az az Aurelius novemberben egy 207 millió fontos (93 milliárd forintos) üzlet során felvásárolta a franchise-t a Natura & Co-tól.