Az amerikai nagyvállalat már több mint tíz éve felvetette e gondolatot, de akkor az éles kritikák hatására elállt a megvalósításától. Akkor a dalai láma levélben fejezte ki ellenzését, mondván, hogy a felhasznált csirkék tartásának körülményei és kegyetlen leölésük sérti a tibeti kultúrát.
A jelek szerint a Yum! most elérkezettnek tartotta az időt és bejelentésében úgy fogalmazott, szolgáltatásukkal a helyi fogyasztókat és a turistákat kívánják szolgálni. Az üzlet külső képében nagy hangsúly fektetnek a tibeti hagyományos építészet elemeinek megjelenítésére. Érvelésük szerint beruházásukkal munkahelyet teremtenek, elősegítik a regionális ellátási lánc fejlődését.
A londoni székhelyű Szabad Tibet mozgalom egyik aktivistája, Alistair Currie a hírre reagálva megjegyezte, elvben nincs azzal semmi baj, ha egy nyugati vállalat üzletet nyit Tibetben, de - szerinte - eddig kevés vállalat bizonyította, hogy érdeke lenne hasznot hozni Tibetnek és a tibetieknek. Currie úgy vélte, fontos, hogy a megnyíló étteremben tibetieket alkalmazzanak, ehhez megfelelő képzést kapjanak és az eladók használják a tibeti nyelvet. A felelősség a Yum!-é, hogy bizonyítsa, hangoztatott elkötelezettsége nem csak jelképes és felszínes.
Az új KFC-étterem 540 négyzetméteren terül el és egy bevásárlóközpontban kapott helyet. A cég terve egy külvárosi 4,7 hektáros területen egy hűtőház megépítése is a további terjeszkedéshez szolgáló háttér bázisaként. A kínai Hszinhua hírügynökség ezzel kapcsolatos hírében idézi az új üzlet kínai menedzserét, aki szerint "a tibeti fogyasztóktól nem idegen sem a rántott csirke, sem a hamburger".