Egyre többen vannak, akik bizalmas, privát felvételeket osztanak meg a munkahelyeken elhangzottakból a közösségi oldalakon és ma már rutinosan boncolgatják a nyilvánosság előtt az elbocsátásokról szóló videós beszámolókat, a vezérigazgatók mea cupláitól a kínosan időzített bejelentésekig.
Főként a kisebb technológiai cégek kezdtek el segítséget kérni, hogy elsajátítsák, miként is küldjenek el valakit úgy, hogy mindezt később ne a közösségi médiában bosszulja meg a kirúgott alkalmazott.
Olyannyira nagy az igény minderre, hogy az Onwards HR nevű elbocsátási logisztikára szakosodott startup ügyfélköre tavaly 300 százalékkal nőtt emiatt – írja a Bloomberg.
Bár továbbra is jól tartja magát a munkaerőpiac, több iparágban is jelentős leépítésekbe kezdtek az év elejével, főként a technológiai szektorban. A United Parcel Service például nemrég arról tett bejelentést, hogy 12 ezer vezetői állást szüntet meg, a Citigroup pedig 20 ezer pozíció megszüntetéséről döntött.
Sarah Rodehorst, az Onwards HR egyik alapítója szerint a startup egy platformot kínál a vállalatoknak ahhoz, hogy az elbocsátás folyamatát szabványosítsák.
Ugyanakkor állítása szerint az ügyfeleknek többre van szükségük a technológiánál: lépésről lépésre akarnak útmutatást kapni, hogyan folytassanak az elbocsátandó munkatársakkal nehéz beszélgetéseket.
Rodherost szerint a kulcs az, hogy minden elbocsátott munkavállalónak teret kell adni, hogy a vezetőjével találkozzon, valamint hogy kérdéseket tehessen fel.
Az alapító ezeket a gyakorlatokat az eddigi tapasztalatokból szűrte le, ám fontolgatja, hogy képzéseket is tart a témával kapcsolatban, mivel nagy rá az igény.