A csoport - melynek a Toyotán kívül a Mazda, a Subaru, a Yamaha Motor és a Kawasaki is a része - a bejelentést a Nyugat-Japánban lévő Okajama versenypályáján tették, ahol a Toyota egy hidrogénautóval versenyez. A hidrogénes versenyautót a Toyota vezetője, Akio Tojoda vezeti más Toyota versenyzőkkel együtt.
A belső égésű motorok átállítása a hidrogénhez hasonló zöld üzemanyagokra technológiailag nehéz, de a vállalatok így évtizedes ellátási láncokat tudnának fenntartani, amelyek több százezer munkavállalót foglalkoztatnak, és amelyekről egyébként le kellene mondaniuk, mivel átállnak az elektromos járművek gyártására - írja a Reuters.
Ahogy a nemzetek szigorítják a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére vonatkozó környezetvédelmi előírásokat, az autógyártók, köztük a Toyota, növelik az elektromos járművek gyártását. Japán kijelentette, hogy 2050-re szén-dioxid-semlegessé kíván válni, és támogatja a hidrogén üzemanyag használatát.
A Toyota 2025-re 15 EV-modellt tervez, és a következő évtizedben 13,5 milliárd dollárt fektet be az akkumulátorgyártási kapacitás bővítésére. Ezzel egyidejűleg azonban folytatja a hidrogénüzemű járművek fejlesztését.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Máris kapcsolja ki ezeket a mobilján, ha nem akarja kivégezni az akksiját

Itt a fordulat a háborúban? Ötéves tűzszünetről érkezett konkrét ajánlat

Földbe állnak az amerikai légitársaságok Trump tarifapolitikája miatt

Lecsapna a Huawei az Nvidia helyére a kínai chip piacon

Trump első száz napjának mérlege: az USA elnöke megdönti az eddigi világrendet

Panellakások: Nem is gondolnánk, micsoda rejtett értékekkel bírnak

A cápák nem vérszomjas gyilkosok – egy új kutatás megcáfolja, amit eddig hittünk

Ezekre a hibrid autókra esküsznek a magyarok

A bankok imádják a lakóparkokat, ellenben nem szeretik az irodákat
