A csoport - melynek a Toyotán kívül a Mazda, a Subaru, a Yamaha Motor és a Kawasaki is a része - a bejelentést a Nyugat-Japánban lévő Okajama versenypályáján tették, ahol a Toyota egy hidrogénautóval versenyez. A hidrogénes versenyautót a Toyota vezetője, Akio Tojoda vezeti más Toyota versenyzőkkel együtt.
A belső égésű motorok átállítása a hidrogénhez hasonló zöld üzemanyagokra technológiailag nehéz, de a vállalatok így évtizedes ellátási láncokat tudnának fenntartani, amelyek több százezer munkavállalót foglalkoztatnak, és amelyekről egyébként le kellene mondaniuk, mivel átállnak az elektromos járművek gyártására - írja a Reuters.
Ahogy a nemzetek szigorítják a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére vonatkozó környezetvédelmi előírásokat, az autógyártók, köztük a Toyota, növelik az elektromos járművek gyártását. Japán kijelentette, hogy 2050-re szén-dioxid-semlegessé kíván válni, és támogatja a hidrogén üzemanyag használatát.
A Toyota 2025-re 15 EV-modellt tervez, és a következő évtizedben 13,5 milliárd dollárt fektet be az akkumulátorgyártási kapacitás bővítésére. Ezzel egyidejűleg azonban folytatja a hidrogénüzemű járművek fejlesztését.