A Tchibo Share néven január 23-án induló szolgáltatás az interneten lesz elérhető, és az ügyfeleknek legalább egy hónapra kell bérbe venniük a kiválasztott ruhákat. A visszaküldött termékeket a Tchibo profi módon kitisztíttatja és csak ezután kínálja fel ismét kölcsönzésre.
A világ számos országában próbálják ki különböző vállalatok a megosztáson alapuló modellt, autóktól, házakon, ruházaton, luxusjavakon át a barkácsgépekig számos terméket kínálnak, hogy meg tudják szólítani az ezredfordulós nemzedéket, amely kevésbé lelkesedik a tulajdonlásért, sokkal inkább érdeklődik a megosztás, a cserebere és a kereskedés iránt - írja az MTI.
A megosztáson alapuló szolgáltatásokat nyújtó vállalatok között a legismertebb talán a fuvarmegosztást kínáló Uber vagy a szálláskiadással foglalkozó Airbnb.
A PricewaterhouseCoopers nemzetközi tanácsadó cég közelmúltbeli felmérése szerint a megosztáson alapuló gazdaság mérete a 2016-ban elért 15 milliárd dollárról 2025-re 335 milliárd dollárra duzzadhat.
"A kölcsönző szolgáltatás időt, pénzt és helyet spórol meg, és változatossá teheti az öltözködést. De mindenekelőtt fenntartható, mivel forrásokat takarít meg" - mutatott rá a Tchibo.
A milliárdos Herz család tulajdonában lévő vállalat a terméktől függő kölcsönzési díjakat állapít meg, így például egy pólóért havi 2 eurót, egy kabátkáért pedig 4 eurót kér majd.
Az 1949-ben alapított, kezdetben kávé csomagküldő szolgálatként működő cég fél évszázad alatt nemzetközi nagyvállalattá nőtte ki magát. A Tchibo folyamatosan bővítette kínálatát és értékesítési csatornáit, számos európai országban van jelen kávé- és nem élelmiszer jellegű termékeivel.
A nyitókép forrása: Shutterstock