Újabb óriási visszahívás rongálja a világ legnagyobb autógyártója, a Toyota imázsát. A japán vállalt 885 ezer autóját rendeli szervizekbe, mivel a légkondicionáló rendszerük szivárgása különböző kisebb-nagyobb gondokat okozhat. A kijutó hűtőfolyadék utat találhat az légzsákok szabályozóegységébe, ahol rövidzárlatot okozhat. A legjobb esetben ez csupán egy figyelmeztető jelzés meggyulladását eredményezi.
Előfordulhat azonban az is, hogy a légzsákok működésképtelenné válnak vagy véletlenszerűen berobbannak, illetve egyes esetekben leállhat a kormányszervó, ami igencsak megnehezíti a kormánykerék elfordítását. A Toyota szóvivője a BBC-nek elmondta, hogy a hibával összefüggésben eddig csupán két kisebb sérülésről kaptak értesítést. Autóbaleset tudomásuk szerint nem történt.
Hibahalom
A most visszahívott autók közül 847 ezret az USA-ban adtak el, többit Európában, Ázsiában vagy a Közel-Keleten. A típusok között van Camry, Camry Hybrid, Avalon, Avalon Hybrid és Venza. Az autókat 2012-2013-ban gyártották. Ez a harmadik Toyota-visszahívás az elmúlt hetekben.
A múlt hónapban több mint 780 ezer amerikai autótulajdonost értesítettek arról, hogy be kell néznie a szervizébe, mivel gondok lehetnek RAV4-es vagy Lexus HS 250h típusú autója kerékfelfüggesztésével. Ezt a visszahívást különösen kínossá tette, hogy egy tavaly felfedezett hibáról van szó, amelynek első kijavítási kísérlete sikertelennek bizonyult.
Milliók
Néhány nappal korábban 615 ezer Sienna busz-limuzint hívtak vissza, szintén az USA-ban, sebességváltógondok miatt. A cég beszámolója szerint ez a probléma 24 kisebb balesetet okozott. A Toyota ezzel az elmúlt egy évben összesen hatmillió autó visszahívásánál tart. A legutóbbi azért különösen kellemetlen, mert a légzsákok indokolatlan berobbanása az autósok egyik rémálma.
A Toyota a mostani visszahívással együtt az elmúlt két évben már majdnem 20 millió autó kényszerű javításánál tart, ami nagyobb mint a 2009-2010-es nagy visszahívási hullám számánál - emlékeztet Puneet Pal Singh, a BBC szakírója. Az akkori sorozat megroggyantotta a Toyoták kivételes minőségéről kialakított imázst.
Az elmúlt években felfedezett hibák ugyan nem okoztak komoly baleseteket - szemben a korábbiakkal még a gyanúja sem merült fel ennek -, a 20 milliót közelítő szám azonban nagyon magas. Ráadásul a gondok számos típust érintenek és sokfélék. Ez nem jó hír a Toyotának, amely vissza akarja állítani azt a helyzetet, amikor márkái az elsőrangú minőség szinonimái voltak.