Hein Schumacher, az Unilever vállalat vezérigazgatója a holland Het Financieele Dagblad („FD”) pénzügyi lapnak adott interjújában azt mondta, együttesen több mint egy milliárd eurós forgalmat lebonyolító márkát szeretne eladni a konszern. Ugyanakkor azt nem részletezte, hogy mely márkákról van szó.

A vezérigazgató hozzátette, hogy a cég az élelmiszermárkáinak portfólióját szeretné leépíteni, a jövőben pedig főként a szósz-, fűszer-, továbbá az éttermek és professzionális konyhák számára készült termékekre kíván fókuszálni.

Leszögezte, nem kényszerintézkedést hajtanak végre, szerinte mindig lesznek olyan márkák, amelyek nem illeszkednek tökéletesen az Unilever stratégiájához, de továbbra is annak részei maradnak.

Hein Schumacher 2023 nyarán került az Unilever élére, és átszervezéssel akarja a vállalat további növekedését elősegíteni. Ennek értelmében bejelentette, hogy a jövőben harminc kulcsfontosságú márkára kíván a cég összepontosítani, amelyek az eladások 70 százalékát adják. Elődje alatt a vállalat portfóliója mintegy 400 márkából állt.

Az Unilever leépíti az európai alkalmazottak egyharmadát

Az Unilever azt tervezi, hogy 2025 végéig leépíti európai állásainak egyharmadát – közölte a mindennapi fogyasztási cikkekre szakosodott óriáscég.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.