A cégek több mint hatszáz nemzetközi autóipari beszállító teljesítménymutatóit vizsgálták meg és arra jutottak, hogy az autóiparban 2010-ben elindult növekedés - melynek haszonélvezői a beszállítók voltak - megtorpant. Az árbevétel 2015-ben már jóval alacsonyabb volt, mint korábban.
Első látásra a beszállító cégek kirobbanó formában voltak tavaly, azonban számos kihívással kell megküzdeniük a jövőben. A globális járműgyártás 2016-tól mérsékelten, éves szinten mintegy 2 százalékkal fog nőni. A kínai piac két számjegyű bővülése már a múlté, a brazil és az orosz piac bizonytalan, Európát meg a Brexit sújtja. A cégek becslése szerint a globális autópiac a tavalyi 700 milliárd euróról 2025-re 850 milliárdra emelkedik.
Radikális változások jönnek
A beszállítóknak arra érdemes felkészülniük, hogy az erőátviteli berendezések területén az e-mobilitás fejlődése kap lendületet. Az elektromos járművek piaca megtízszereződik majd a következő évtizedben, bár még ez a növekedés is lassúnak számít. A gépjármű-vezetést támogató alkatrészek piaca ötszörös növekedés előtt áll, az iparág értéke 2025-re eléri a 30 milliárd eurót, s ezért kiélezett verseny várható, különösen a technológiai óriások között.
Az egyre bonyolultabb és költségesebb erőátviteli berendezések, valamint az e-mobilitás lassú elterjedése miatt a beszállítók üzemi eredménye az iparági átlag alá, 6,9 százalékra csökkent. Ezzel szemben az alvázak beszállítói profitáltak a gépjármű-vezetést támogató rendszerek elterjedéséből és 7,7 százalékos üzemi eredménynövekedéssel a gumiabroncs-gyártók mögé kerültek az iparági ranglistán.