Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a Reuters hírügynökségnek beszélt arról: vizsgálják annak lehetőségét, hogy minden széksorban blokkolják a középső üléseket, mivel így tartható az utasok között a megfelelő távolság. Ezzel a megoldással a gépek kapacitásának harmada kiesne, így egy 180 székes repülőn csak 120 ülés lenne elérhető az utasok számára.
Alexandre de Juniac, az IATA elnök-vezérigazgatója egy keddi, újságíróknak tartott videokonferencián az MTI kérdésére beszélt arról, hogy a járvány előtt a nagy kapacitású keskenytörzsű gépek mint az Airbus A321neo, vagy a Boeing 737 MAX rendkívül népszerű volt, mert sok utast tudtak szállítani alacsony költség mellett, a cégek profittermelésének kulcsai voltak.
Kapcsolódó
A válság után ugyan még több hónapig nem lesz akkora kereslet a repülés iránt, mint előtte, de ezeket a gépeket akkor sem fogják kisebb kapacitásúra cserélni - magyarázta Alexandre de Juniac. A légitársaságok az emberek közti távolság megtartása érdekében a középső széket blokkolni fogják, így a legnagyobb töltöttség 70 százalék alatt marad, miközben a válság előtt átlagosan 75 százalékos töltöttséget kellett elérni a nyereséges üzemeltetéshez.
Az IATA kedden tette közzé friss elemzését, amely szerint a légiközlekedési iparágban a korábban becsült 252 milliárd dollár kiesés helyett 314 milliárd dollárral kevesebb bevétel várható a járvány miatt csökkenő kereslet, és az utazási korlátozások miatt. Ez a teljes tavalyi iparági árbevétel 55 százaléka - írta az MTi.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Száj- és körömfájás: ellopták a fertőzött telepről a fertőtlenítő szivattyút

Valami nem stimmel, rengeteg ember tűnt el a boltokból

Nem tud szabadulni Elon Musk markából Ukrajna

Szijjártó Péter helyettese szerint Kína mostantól figyelembe veszi a magyar korlátokat

Katonák és rendőrök razziáznak mától az állattartóknál, mindenkit ellenőriznek

Újfent sereghajtók: a magyar ipar szenvedte el a legiszonyúbb drágulást az EU-ban

Gulyás Gergely: a kormány tudott Trump vámokkal kapcsolatos terveiről

Nemcsak a magyar, a román boltosok is foghatják a fejüket

Gyengül a forint, de lehetne sokkal rosszabb is
