A magyarországi VW márkakereskedők 2019-ben 10 897 új autót hoztak forgalomba, a teljes piacon 157 906 darab fogyott. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének előrejelzése szerint a piac az idén ezen a szinten marad, ahol a Volkswagen 11 250 jármű regisztrációját látja reálisnak.
Dalnoki Balázs, a Volkswagen konszern márkáit importáló Porsche Hungaria Kft. márkaigazgatója szerdán újságíróknak arról számolt be, hogy a piac élénkülését jól támogatta a nagycsaládosok autóvásárlási programja, a VW márka értékesítését tavaly mintegy 1000 darabbal tolta feljebb a támogatott hétülésesek eladása. A márkaigazgató szerint a következő egy-másfél évben a program még a növekedés motorja lesz. Felpörgette a megrendeléseket az új e-up! elektromos kisautó megjelenése is.
Negatívan hatott viszont az értékesítésre, hogy a konszern nehezen tudta kielégíteni a dízelválság miatt erőteljesen a benzines motorok felé forduló vevői igényeket, emiatt megnövekedtek a szállítási határidők. Az idei évet már nem fogja ez a probléma terhelni - jegyezte meg Dalnoki Balázs. Hozzáfűzte: Magyarországon a dízelüzemű autók részaránya tavaly már csupán 19,7 százalék volt, holott korábban az 50-60 százalékot is elérte.
Az idén a VW hét új modellt vezet be, amelyekkel a márka már az új, hibrid brandként foglal pozíciót a piacon. Megkezdődik az év közepén az új, teljesen elektromos ID.3 modellcsalád bevezetése.
Dalnoki Balázs az idei évet nehezítő feltételek között említette az elektromos járművek iránti igények követését, az új WLTP-nek (a gépkocsik károsanyag-kibocsátásnak és üzemanyag-fogyasztásának megállapítására vonatkozó tesztkódrendszernek) való megfelelést, a szigorodó normák következtében szűkülő motorkínálatot. Jelezte, hogy a járműgyártókra vonatkozó, január óta hatályos, szén-dioxid-kibocsátási mutatóra alapozott büntetési rendszer, valamint a forintárfolyam alakulása miatt várhatóan emelkedni fog az autók listaára.