Az ország keleti részén, a magyar határ közelében fekvő Kassán épülő új gyár éves termelési kapacitása 250 ezer tisztán elektromos meghajtású jármű lesz, és a tervek szerint 2026-ban kezdi meg a termelést. Az építkezés a tervek szerint jövőre kezdődik meg – írja az MTI a Volvo bejelentése alapján.
A kínai tulajdonú svéd cég szerint a telephely kiépítettsége lehetővé teszi majd a későbbi kapacitásbővítéseket is. A Volvo szlovákiai üzeme több ezer munkahelyet teremt a régióban. A svéd márka közel hatvan év óta először létesít új üzemet és a kassai lesz a harmadik európai gyára a svédországi és a belgiumi után.
„A terjeszkedés Európában, a legnagyobb értékesítési régiónkban az elektromobilitásra való átállás és a folyamatos növekedés kulcsfontosságú feltétele” – mondta Jim Rowan vezérigazgató egy nyilatkozatban.
A negyedik Volvo-gyár, az ötödik szlovákiai autógyártó
„A Volvo Cars célja, hogy az évtized közepére elérje az évi 1,2 millió autó eladását, amit az Európára, az Egyesült Államokra és Ázsiára kiterjedő globális gyártási infrastruktúrával kíván megvalósítani” – áll a közleményben.
„Ma sikerült teljesítenünk egy újabb nagy célunkat, hogy egy új befektetőt hozunk hazánk keleti részére, amely számos közvetlen és közvetett munkahelyet teremt” – mondta Richard Sulík gazdasági miniszter a Slovak Spectator szerint.
Szlovákia már négy autógyártónak ad otthont: A Volkswagen Slovakia Pozsonyban, a Stellantis Trnavában. A Kia Motors Zsolna mellett és a Jaguar Land Rover Nyitrán.
A Volvo Cars tavalyi termelése az előző évihez képest 5,6 százalékkal, közel 700 ezer autóra nőtt, amelynek 27 százaléka volt teljesen elektromos vagy plug-in hibrid.
A mostani gyárépítés azért is lehet fontos magyar szempontból, mert az M30-as autópálya a legfontosabb közúti közlekedési útvonal Kassa számára. Valamint Miskolcon és a határ magyar oldalon számos autóipari beszállító is megtalálható, akik partnerei lehetnek a Volvónak.