3,07 milliárd eurós árbevételt ért el az első pénzügyi félévben a Wizz Air , ami fél százalékos bővülés év/év alapon, bár némileg elmarad a 3,1 milliárdos elemzői konszenzustól. Profit tekintetében ennél is kevésbé vonzó az összkép

  • a 826 millió eurós EBITDA 5,9 százalékos,
  • a 349 milliós működési eredmény pedig 33 százalékos visszaesésnek felel meg.

Az adózott eredmény 315 millió euró volt, 21 százalékkal visszaesve a tavalyi szintről, bőven elmaradva a 352 millió eurós konszenzustól.

Keresleti oldalról nem mutatkoznak problémák, így erős foglalási számokat várnak a második félévben: a teljes pénzügyi évre továbbra is 350-450 millió euró közti adózott eredményre számít a menedzsment. Némileg javult az Airbus hajtómű javítás miatt kieső kapacitásokra vonatkozó előrejelzés, a következő 18 hónapra a korábbi 50 helyett már csak 40-45 gép kiesésével kalkulálnak a Wizz Airnél.

Kevesebb gépet szállít az Airbus, miközben szárnyal a kitűzött célja felé

Az európai repülőgépgyártó közölte, hogy a kiszállításai szeptemberben 9 százalékkal, 50 repülőgépre csökkentek az előző év azonos hónapjához képest. Az idén eddig 497 repülőgép megrendelését teljesítették, ami 2 százalékkal több az egy évvel ezelőtti 488 darabnál.