A pekingi székhelyű vállalat szerdán közzétett gyorsjelentésének tanúsága szerint éves összehasonlításban 13,6 százalékkal, 49,70 milliárd jüanra (mintegy 7 milliárd dollár) növelte bevételeit a március 31-én végződött három hónapban. A Reuters által megkérdezett elemzők kisebb bevételre, 47,86 milliárd jüanra számítottak.
A Xiaomi egyszeri tételek nélkül számított nettó nyeresége 2,3 milliárd jüan lett, 10,6 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi 2,08 milliárd jüant.
A Xiaomi vezetése annak tulajdonítja a bevételek vártnál nagyobb növekedését, hogy a Kínában újonnan piacra dobott 5G-s mobiltelefonok ára emelkedik, ráadásul külföldön jelentősen nőtt az értékesítés.
A vállalat külföldi bevételei 47,8 százalékkal, 24,8 milliárd jüanra emelkedtek az első negyedévben, azaz a teljes bevétel mintegy fele már nem Kínában keletkezett.
Meredeken, 79,3 százalékkal nőtt a Nyugat-Európában értékesített okostelefonok száma. Spanyolországban most először a Xiaomi hasította ki a legnagyobb részt az okostelefonok piacából.
A Xiaomi a világ negyedik legnagyobb okostelefon-gyártója, világpiaci részesedése 11,1 százalékra emelkedett az első negyedévben a Canalys piackutató cég kimutatása szerint. Január-márciusban 29,2 millió okostelefont szállított ki, ami éves összevetésben 4,7 százalékos növekedést jelent. Az okostelefonok értékesítéséből származó bevétel 12,3 százalékkal, 30,3 milliárd jüanra nőtt.
A Xiaomi Kínában azt tapasztalta, hogy az első negyedév végére fellendült legfőbb termékeinek értékesítése, és a gyártás is helyreállt túlnyomórészt. Március óta fokozatosan visszatért a járvány előtti szintre a mobiltelefonok kiszállítása, és nagyjából helyreállt az okostelevíziók forgalmazása is.
Külföldön, azokban az országokban, amelyekben elkezdték a járvány miatti szigorú korlátozások feloldását, a kínaihoz hasonló tendenciát érzékelt a Xiaomi, élénkül a kereslet és kezd helyreállni az értékesítés. Május harmadik hetében az európai piacokon a mobiltelefonok forgalmazása már meghaladta a januári heti átlagszint 90 százalékát.
A 2010-ben alapított Xiaomi 2018 júliusában vezette be részvényeit a hongkongi tőzsdére 17 hongkongi dolláros árfolyamon, de ezt a szintet nem tudta megtartani. Szerdán 1,11 százalékos pluszban, 12,80 dolláron zárta a kereskedést a részvény, 28,01 százalék magasabban az egy évvel korábbinál. Az utóbbi 52 hét alatt 8,28 és 14 honkongi dollár között mozgott az árfolyam.