KLM a holland kormányzat zajcsökkentési kezdeményezésére válaszul dolgozta ki cselekvési tervét, amely 2024-ig tart. 

Hollandia kormánya azt szeretné elérni, hogy nappal 20, éjszaka pedig 15 százalékkal alacsonyabb legyen a zajterhelés a repülőterek közelében 2024-ben. Ezt elsősorban a járatok számának csökkentésén keresztül érnék el, de nem veszik figyelembe ennek hátrányait.

Ezért a KLM három pontból álló csomagot készített és küldött meg a környezetvédelmi minisztériumnak, amely úgy kínál megoldást a helyzetre, hogy a légiközlekedést sem éri aránytalan hátrány – közölte a légicég.

Legfontosabb lépésként a légitársaság 6-7 milliárd eurót költ új repülőgépek vásárlására, amelyek 50 százalékkal halkabbak, mint a korábbi típusok.

A KLM emellett mélyreható vizsgálatokat végzett a repülőtérhez közeli repülési eljárásokkal kapcsolatban. A légikikötők megközelítésével és elhagyásával kapcsolatos eljárások módosításával is csökkenthető a zajterhelés: a mainál nagyobb mértékű süllyedés, emelkedés mellett ugyanis a repülőgépek kevesebb időt töltenek alacsony magasságon. Ezek bevezetése a holland légiforgalmi szolgálat és a légitársaságok együttműködését kívánja és betartását ellenőrizni kell.

 

 

 

Kénytelen lesz jobban kapaszkodni: a szélsőséges időjárás a repülőket is bünteti

A globális felmelegedés miatt nő a turbulencia kialakulásának kockázata a repülésnél egy új tanulmány szerint. Bővebben>>>

Módosul a repülőjáratok menetrendje

Harmadik lépésként a KLM módosítja a menetrendet, így az éjszakai órákban a leghalkabb repülőgépeivel teljesíti járatait. Emellett javasolja, hogy a Schipholon a hangosabb gépek után nagyobb díjat fizessenek a kiszolgálásért a légitársaságok, így minden vállalat érdekelt lesz a flottamodernizációban.

Amennyiben minden érintett hozzájárul ezekhez a módosításokhoz, akkor 2024-re a járatok számának csökkentése nélkül elérhetők az éjszakai, 2026-ra pedig a nappali zajvédelmi előírások.

Ez azt jelenti, hogy 2024-től 18 százalékkal csökken az éjszakai zajszennyezést elszenvedők száma, 2026-tól pedig 20 százalékkal kevesebb embert érint majd a nappali zaj, sőt, a csökkenés a következő években is folytatódik.

A KLM emellett elismeri: felelőssége van a témában és ennek megfelelően cselekszik, ezért javasolja az érintett partnerek bevonását a probléma megoldásába.