Ha nem is kerek évforduló, mégis érdekes, hogy 1955 októberében gördült le a kragujevaci Zastava gyártósoráról az első Fityó, amit Magyarországon Zastavának hívtak - írja a vajdasági Szabad Magyar Szó. A termelés a Fiat 600-as modell után, egy licenc alapján indult el.
A Zastava 600-as 633 köbcentiméteres motorral rendelkezett. 1962-ben kezdték el gyártani az erősebb motorral működő Zastava 750-es autót.
A Fiat 1970-ban állt le ennek a modellnek a gyártásával, de Kragujevacon 1985-ig készültek ezek a Fityók, összesen 923 487 darab. A gyártás kezdetén ezek az autók 23 lóerővel rendelkeztek, majd az utolsó években elérték a 27 lóerőt, ami mai szemmel viccesnek tűnik.
Körbe-körbe a világban
Az utolsó Z-750 lóerős modellt a Zastava Múzeumban őrzik. Világszerte 4 921 626 Fityót gyártottak le, ebből a Fiat gyárban 2 695 197-et, a Zastavában 923 487-et, a spanyol Seatban 814 926-ot, az argentin Sevelben 304 016-ot, a német Fiat Neckarban 172 000-et és a chilei Fiatban 12 000-et.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Brüsszel megunta az óraátállításosdit, el is dőlt a kérdés

Kicsin múlt az atomkatasztrófa, vérfagyasztó hírek Oroszországból

Tűz ütött ki a közmédia épületében, felvételről mennek a műsorok

Miért vártak heteket, hogy ledobják a bombát Orbán Viktor csatájában?

Meghökkentően zárult az EU-csúcs, az ukránokon spórolhatnak

Eurómilliárdos veszteséget halmozott fel a Magyarországon is leépítő autóipari beszállító

Nem érte be a pénzükkel, Kövér László kitiltotta a lázongó képviselőket

Nem egészen az történt az állampapírokkal, amire mindenki számított

Megújult a Lurdy Ház, rá sem ismerünk
