Ha nem is kerek évforduló, mégis érdekes, hogy 1955 októberében gördült le a kragujevaci Zastava gyártósoráról az első Fityó, amit Magyarországon Zastavának hívtak - írja a vajdasági Szabad Magyar Szó. A termelés a Fiat 600-as modell után, egy licenc alapján indult el.
A Zastava 600-as 633 köbcentiméteres motorral rendelkezett. 1962-ben kezdték el gyártani az erősebb motorral működő Zastava 750-es autót.
A Fiat 1970-ban állt le ennek a modellnek a gyártásával, de Kragujevacon 1985-ig készültek ezek a Fityók, összesen 923 487 darab. A gyártás kezdetén ezek az autók 23 lóerővel rendelkeztek, majd az utolsó években elérték a 27 lóerőt, ami mai szemmel viccesnek tűnik.
Körbe-körbe a világban
Az utolsó Z-750 lóerős modellt a Zastava Múzeumban őrzik. Világszerte 4 921 626 Fityót gyártottak le, ebből a Fiat gyárban 2 695 197-et, a Zastavában 923 487-et, a spanyol Seatban 814 926-ot, az argentin Sevelben 304 016-ot, a német Fiat Neckarban 172 000-et és a chilei Fiatban 12 000-et.
Legolvasottabb
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Áll a bál a Shellnél: benzin helyett többen vízzel tankoltak az M7-esen
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
50 milliós lakás havi 70 ezerből? Mutatjuk a trükköt, amiről alig tud valaki!