Számottevő pénzügyi veszteséget hozott össze az elmúlt évben – a ZF Hungária Kft. révén az idehaza már több ízben létszámleépítéseket végrehajtóautóipari beszállító cég. 

A ZF Group a csütörtöki jelentése alapján 

2024-ben 41,3 milliárd euró értékesítési árbevételre tett szert, 11 százalékkal szerényebbre az előző évi 46,6 milliárd eurónál.

A társaság üzemi eredménye 1,5 milliárd euróra olvadt a korábbi 2,3 milliárd után, bevételarányos jövedelmezősége pedig 3,6 százalékra kopott 5,1 százalékról.

A cég 1,02 milliárd eurós veszteséget könyvelt el 2024-re a 2023-as 126 milliós nyereség után. A veszteség fő oka a reorganizációs költségekre képzett magas, mintegy 600 millió eurós céltartalék.

Globális autóipari gubanc

Ahogyan azt megírtuk, a KSH márciusi adatközléséből kiderült, hogy a magyar ipari termelés volumene 3,9 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól 2025 januárjában, ráadásul az autóipart sem kímélte a csökkenés: többek között a járműgyártásban is visszaesés mutatkozott hazánkban.De a helyzet globálisan sem sokkal fényesebb, noha Dél-Korea autóipari exportja kétszámjegyű növekedést ért el, részben a környezetbarát járművek iránti erős kereslet hatására. Közben Kínában megrogyott az autóeladás, ám az elektromos jármű piacának kilövésére számít. Németországban is már nem egy autóipari beszállító jelentett csődöt, miközben akadt olyan gyártó, melynél a járműeladások jócskán bezuhantak. Az Európa motorjának tartott országban az év elején különösen a gépipar és az autóipar mutatott számottevő zsugorodást.Mindennek tetejében Donald Trump amerikai elnök a legnagyobb amerikai autógyártók is csaknem pórul jártak, de a politikus nemrég átmeneti időre haladékot adott nekik az autóimportot sújtó vám hatálya alól. Szakértők úgy látják, több alacsony kihasználtságú európai és észak-amerikai autógyár bezárására vagy eladására kerülhet sor 2025-ben.

Felidézték, a vállalat alkalmazottainak száma világszerte 2024 végére 4 százalékkal, 161,6 ezerre csökkent az előző év végi 168,7 ezerről. A németországi alkalmazottak száma például 4 százalékkal, 52 ezerre csökkent.

A 2024-es év világossá tette, hogy milyen óriási nyomás alatt áll az iparágunk, és így vállalatunk is 

– fogalmazta meg Holger Klein, a ZF vezérigazgatója sajtóközleményben.

A cégcsoport 2025-ben nem számít a globális gazdálkodási kondíciók lényeges változására. A regionális konfliktusok, a geopolitikai feszültségek erősen befolyásolhatják a világkereskedelmi forgalom alakulását, áremelkedést idézhetnek elő a nyersanyag-, energia- és élelmiszerellátásban.

Változatlan árfolyamokat feltételezve a csoport 2025-ben 40 milliárd eurós értékesítési árbevétel elérésére számít. A bevételarányos jövedelmezőség 3,0-4,0 százalék körül alakulhat a 2024-es 3,6 százalék után. Az idén hozzávetőleg 14 ezerrel tervezi csökkenteni alkalmazottai számát világszerte a cég.