Zsugorinflációról akkor beszélünk, amikor valaminek a méretét vagy a mennyiségét csökkentik, de az ára változatlan marad - vagy bizonyos esetekben még nő is – írja a CNN.
Mindkét, az élelmiszeripar által igen kedvelt taktika kivívta a fogyasztók haragját a közösségi médiában, akik érthető módon úgy érzik, hogy becsapják őket. De amikor a vállalatok egyszerűen csak áthárítják az áremelkedést a fogyasztókra, akkor sem szűnnek a negatív vélemények.
A zsugorodással kapcsolatos panaszokat a cégek azonban látszólag nem vették figyelembe. Eddig.
A Whole Foods, miután a közösségi médiában kritikák érték ikonikus bogyós Chantilly-tortájának megváltoztatásai miatt, gyorsan reagált, és bejelentette, hogy visszatér az eredeti recepthez.
A PepsiCo, számos népszerű chipsmárka tulajdonosa, szintén lépéseket tett a fogyasztói elégedetlenség kezelésére. A vállalat bejelentette, hogy több chipset tesz egyes zacskókba, amelyek korábban könnyebbek lettek.
– nyilatkozta a PepsiCo szóvivője.
A szakértők szerint ezek a lépések valószínűleg más snackgyártókat is hasonló lépésekre késztetnek majd. Chris Hydock, a Tulane Egyetem Freeman School of Business marketingprofesszora állítása szerint ez a vállalatuk sajátos módja, hogy nagyobb értéket tudjanak adni a vásárlóknak.
Azonban Cgris Hydock figyelmeztet, hogy ez nem jelenti feltétlenül a fogyasztói manipuláció végét. Arra számítanak, hogy az élelmiszeripari vállalatok megváltoztatják a stratégiájukat, és találnak egy másik trükköt, amelyet talán az emberek még nem igazán figyelnek.
Bár ezek a változások pozitív lépésnek tűnnek a fogyasztói bizalom helyreállítása felé, a szakértők arra figyelmeztetnek, hogy az élelmiszeripari vállalatok valószínűleg továbbra is keresni fogják a módját annak, hogyan optimalizálhatják bevételeiket és költségeiket a fogyasztók kárára.