A fajszi Berta család vállalkozása minden különösebb CSR-program nélkül is figyelemre méltó lenne. A rendszerváltás idején kezdtek zöldségszárítással foglalkozni, azóta konzervüzemet, jégkármentésre lepárló technológiát, hidegpréses olajüzemet és egy manufaktúrás csokoládéüzemet is létesítettek. Így fő terméküket, a fűszerpaprikát már több formában is forgalmazhatják: őrleményként, krémként, paprikamag-olajként vagy akár chilis étcsokoládéként is, de a kozmetikai iparban éppúgy jelen vannak, mint a színestészta-gyártásban. A cég akkor vágott bele a bioélelmiszerek előállításába, amikor ez a fogalom még szinte ismeretlen volt hazánkban.

A cég filozófiája egyrészt az, hogy mindenhol és mindenkinek kell hogy legyen hely a nap alatt, másrészt további helyi programokat, jövőképet lehetetlenítenénk el jogbitorlási eljárások kezdeményezésével − mutat rá minderre Berta Zoltán alapító cégvezető.  A társadalmi igazságosság már a rendszerváltás utáni zűrzavaros időszakban is megjelent a családnál, hiszen a "falvakban dívó földszerzés" és "adósságmegváltó ügyeskedések" helyett kiskertenként kérték fel az egykori tsz-tagokat a közös gazdálkodásra. Az integrációban mindent magukra vállaltak, ami a piacgazdaságban kockázati elem lehetett, az integráltak pedig földjükkel és szorgalmukkal adtak keretet az immár 23 éve működő kalákának. A vállalkozás gyakorlógazdasága a fogyatékkal élő felnőtt agrárszakképző oktatási programoknak is: jelenleg a Szekszárd Kék Madár Alapítvánnyal együttműködve képeznek, foglalkoztatnak 15 kertészjelöltet.

Nem kergetnek rózsaszín álmokat a Bio-Drog-Berta Kft. vezetői, pontosan tisztában vannak a magyar vidék gondjaival és azzal, hogy sok esetben kilátástalan a helyzete a kistelepülések vállalkozóinak. Panaszkodás helyett cselekedtek és cselekednek, ráadásul nemcsak a maguk, de mások boldogulását is segítve ezzel.