A cégnév így ebben a formában lehet keveseknek ismerős, azonban ha azt mondom, hogy a Yum Brands tagja a KFC, a Pizza Hut, illetve az itthon kevésbé ismert Taco Bell, akkor már mindenki tudja miről is van szó. Étterem hálózat, akár csak a McDonald's.
Persze minden kezdet nehéz, az indulási problémák után, a kínai csirke minőségével (és méretével) szemben merültek fel problémák, azonban az élelmiszer-biztonsági hatóságok tisztázták a vádak alól céget.

Természetesen ez komoly bizalmi problémákat vetett fel a cég termékkörével kapcsolatban, ráadásul pont decemberben csúcsosodott ki a helyzet, így a szokásosan erősnek mondható karácsony előtti forgalom elmaradt, ráadásul a hírnév javítása miatt komoly marketing költségeket kellett leírnia a cégnek, meg is látszik a grafikonon a problémás időszak.

Yum! Brands árfolyam
Kép: Solar Capital

Azonban kezdenek megnyugtató számok érkezni a régióból. A KFC kínai értékesítése februárban 2 százalékkal nőtt, ez még talán nem is az az adat, amire felkapnánk a fejünket, de ugye itt van még a Pizza Hut is, mely szerint a fogyasztás 13 százalékkal nőtt az előző hónaphoz képest. Április 23-án piaczárás után teszi közzé az első negyedéves jelentését, érdemes lesz figyelni a számokra.

A papírral jelenleg 69 dollár környékén kereskednek. Fontos megemlíteni, hogy a csúcsok 74 dollár környékén vannak, így ott ellenállásra számítunk. Érdemes lehet a vételekre eladási kötelezettséget vállalni opció formájában, melyért akár minden hónapban prémiumot kapunk.

Amennyiben érdeklődik az opciós kereskedés iránt, kattintson IDE. Ha felkeltettük cikkünkkel érdeklődését, és befektetne a KFC, vagy a Pizza Hut anyavállalatába akkor regisztráljon jobb oldalon fenn és kollégáink felveszik Önnel a kapcsolatot.

 

Vetter Péter, Solar Capital